عشق فقط عشق علی رهبر فقط سید علی
عشق فقط عشق علی رهبر فقط سید علی
ولایت ، سیاسی ، فرهنگی ، شهدا ، تفریحی ، دل نوشته ، اطلاع رسانی

شوراي امنيت
نشست فوق‌العاده ديشب براي بررسي حملات اسرائيل به نوار غزه همانطور که انتظار مي رفت بدون هيچگونه نتيجه‌اي به پايان رسيد. «هارديپ سينگ پوري» رئيس دوره‌اي شوراي امنيت سازمان ملل پس از نشست 90 دقيقه‌اي پشت درهاي بسته شوراي امنيت سازمان ملل به خبرنگاران گفت اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل تنها به صدور يک اطلاعيه اکتفا کردند که طي آن فقط به برگزاري نشست فوري و ديگر جزئيات اين نشست اشاره شده است.
وي در ادامه گفت به عنوان نماينده هند و نه شوراي امنيت سازمان ملل، اميدوار به کاهش تنش‌ها در خاورميانه و جلوگيري از افزايش درگيري‌ها در اين منطقه هستم.
آمريکا
شبکه خبري العربيه گزارش داد در نشست پشت درهاي بسته شوراي امنيت سازمان ملل «سوزان رايس» نماينده آمريکا در سازمان ملل به شدت از حملات گسترده اسرائيل عليه نوار غزه حمايت کرده است.
باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در تماس تلفني جداگانه با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل و محمد مرسي رئيس جمهور مصر از آنها خواسته است که آرامش در غزه را برقرار کنند.
کاخ سفيد اعلام کرد که اوباما و مرسي در اين گفت‌وگوي تلفني بر اهميت آرامش اوضاع در نوار غزه توافق کردند.
خبرگزاري رويترز به نقل از بيانيه کاخ  سفيد اعلام کرد که  اوباما در گفت‌وگو با مرسي شليک موشک‌ها از غزه به اسرائيل را محکوم کرده و بر حق اسرائيل در دفاع از خود تاکيد کرده است.
گروهي از 5 سناتورآمريکا طي بيانيه‌اي حمايت خود از اسرائيل در حمله به نوار غزه را اعلام کردند. اين بيانيه پس از ديدار «مايکل اورن» سفير اسرائيل در آمريکا و توضيحات وي درباره اوضاع در جنوب سرزمين اشغالي صادر شد.
اين سناتورها که شامل جمهوري‌خواهان و دموکرات‌ها مي‌شوند در اين بيانيه اعلام کردند: ما شديدا حمايت خود از حق اسرائيل براي دفاع از مردمش را اعلام کرده و از کساني که مسئول خشونت‌ها هستند مي‌خواهيم تا حملات عليه اسرائيل را فورا متوقف کنند.
اين سناتورها حملات موشکي نيروهاي مقاومت فلسطيني که در پاسخ به حملات جنگنده‌هاي اسرائيلي صورت مي‌گيرد را محکوم کردند.
انگليس
دفتر وزارت امور خارجه انگليس نيز در پيامي در شبکه توئيتر بدون محکوم کردن اقدام رژيم صهيونيستي در حمله به غزه نوشت: ما از گزارش‌هاي مربوط به مرگ احمد الجعبري، فرمانده ارشد حماس آگاه هستيم. در ادامه اين پيام آمده است: «ما از همه طرف‌هاي درگير مي‌خواهيم تا با رعايت خويشتن‌داري از وخيم‌شدن اوضاع جلوگيري کرده که اين موضوع به نفع هيچ‌ طرفي نيست.»
فرانسه
يک سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه درباره حمله امروز رژيم صهيونيستي به نوار غزه گفت: «فرانسه شديدا از وخامت اوضاع در غزه و جنوب اسرائيل نگران است و از طرفين مي‌خواهد با رعايت خويشتن‌داري از شديد‌تر شدن خشونت جلوگيري کنند.
ايران
رامين مهمان‌پرست سخنگوي وزارت امور خارجه ايران ضمن محکوميت تکرار تهاجمات نظاميان رژيم صهيونيستي به غزه که منجر به شهادت و زخمي شدن صد‌ها تن از مردم غيرنظامي فلسطين شد، آن را نشانه ديگري از خوي ددمنشانه اين رژيم دانست.
وي ضمن محکوميت شديد اين تهاجم، سکوت مجامع جهاني به ويژه سازمان‌هاي حقوق بشري را مشوق تداوم و استمرار جنايات ضد بشري صهيونيست‌ها ذکر کرد و افزود: به اعتقاد ما يکي از اهداف اين جنايات، سرپوش گذاشتن بر معضلات و مشکلات داخلي رژيم صهيونيستي است.
روسيه
«سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه نيز در نشست خبري پس از ديدار با وزاري امور خارجه کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس در رياض گفت: «مهم است که حملات و خشونت ها در نوار غزه متوقف شود.»
مصر
محمد مرسي رئيس جمهور جديد اسلامگراي مصر بعد از انقلاب مردمي در اين کشور در شديدترين واکنش به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه سفير اين کشور در تل آويو را احضار کرد، در پي اين اقدام سفير رژيم صهيونيستي در قاهره نيز که از جان خود در اعتراضات مردي عليه سفارت اين رژيم مي ترسيد، قاهره را ترک کرد.
سوريه
دولت سوريه نيز جنايات وحشيانه ارتش رژيم صهيوينسي عليه ملت فلسطين در نوار غزه را محکوم کرده و از جامعه جهاني خواست تا به اسرائيل براي توقف اين جنايت‌ها فشار وارد کند.
اين بيانيه تاکيد کرد که از تمام امت عربي امروز بيش از هر زمان ديگري خواسته مي شود تا تحريک و فشار براي حمايت از فلسطين اشغالي در پايداري و مقاومتشان را سر لوحه کارهاي خود قرار دهند. اين بيانيه تاکيد کرد که دمشق با وجودي که خود در معرض توطئه ها و تجاوز قرار دارد، همواره به تعهدات ملي و ارزش هاي تاريخي اش در قبال ملت فلسطين پايدار خواهد ماند تا اراضي اشغالي اين سرزمين به صاحبان اصلي آن بازگردانده شود و دولت آزاد و مستقل به پايتختي قدس شريف در آن تاسيس شود.
عراق
«لبيد عباوي» قائم مقام وزارت امور خارج? عراق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بغداد اظهار داشت: عراق حملات غزه را ب? شدت محکوم کرد? و معتقد است چنين اعمالي روزن?هاي صلح در منطق? را نابود مي‌کند. وي از جامع? بين الملل خواست فشارهاي خود علي? رژيم صهيونيستي براي پايان دادن ب? اين گون? اعمال جنگ طلبان? را افزايش دهد.
حزب الله لبنان
حزب‌الله لبنان با صدور بيانيه‌اي تجاوز رژيم صهيونيستي به نوار غزه را جنايتکارانه توصيف و آن را محکوم کرد. در اين بيانيه، حزب‌الله لبنان ‌شهادت فرمانده بلندپايه حماس احمد الجعبري که در تجاوز امروز به شهادت رسيد را تسليت گفت.
حزب‌الله در اين بيانيه موضع آمريکا و بي تفاوتي جامعه جهاني در قبال تجاوز اسرائيل به غزه را محکوم کرد و آنها را شريک جرم اسرائيل در ريختن خون ملت فلسطين دانست. حزب الله از اتحاديه عرب و سازمان کنفرانس اسلامي خواست به مسئوليت خود در پايان دادن به نسل‌کشي‌اي که غزه با آن روبروست عمل کنند.
تونس
دولت انقلابي تونس نيز در بيانيه اي تحريکات اخير در غزه را محکوم کرده و تجاوزهاي غير قابل توجيه رژيم صهيونيستي را باعث به حالت انفجار رسيدن تمام منطقه دانست، سخنگوي دولت تونس با اعلام اين مطلب تاکيد کرد که اين تجاوز آشکار و وحشيانه در زماني است که گروه هاي فلسطيني به آتش بس پايبند بودند و نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز مدعي شده بود که کابينه اش براي آغاز مذاکرات سازش با فلسطيني ها آماده است.
رژيم هاي مرتجع عربي
سکوت مرگبار سران رژيم هاي مرتجع عربي که عمدتا از ترس انقلاب هاي مردمي که به دنبال مطالبات مشروع خود در آزادي و دوري از تبعيض  حق تعيين سرنوشت به آغوش قدرت هاي غربي پناه برده اند، با سکوت مرگبار خود در قبال اين جنايت صفحه ننگين ديگري در حاکميت خود رقم زدند، آنها که نسبت به هر اتفاق راست يا دروغ هر چند کوچک در سوريه واکنش نشان مي‌دهند، با وجود گذشت ساعت ها از تجاوز رژيم صهيونيستي به نوار غزه سکوت اختيار کرده و جرأت محکوم کردن اين جنايت ها را ندارند.
البته اتحاديه عرب از برگزاري نشست فوق‌العاده در خصوص حملات اسرائيل به غزه در روز شنبه خبر داده است، اما کارشناسان معتقدند که در صورت اتخاذ تصميم ادامه جنگ از سوي رژيم صهيونيستي اتحاديه عرب نمي‌تواند موضع مثبت و قوي در قبال اين تجاوزات بگيرد و نهايتا به صورت لفظي و براي رفع تکليف اين حمله و تجاوز آشکار را محکوم خواهد کرد.

منبع: www.aznav.i


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 25 / 8 / 1391برچسب:, توسط مسعود